با چه قیمتی می خواهید به طبقات بالا بروید ؟ 

مهم نیست که آسانسور شما بزرگ باشد یا کوچک و چه نوع تجهیزاتی دارد، استفاده از آسانسور قطعا یکی از بهترین دستاوردهای مهم دنیای مدرن می باشد.

با چه قیمتی می خواهید به طبقات بالا بروید ؟ 

با چه قیمتی می خواهید به طبقات بالا بروید ؟ 


امروزه با افزایش آپارتمان نشینی و پیشرفت در ساخت و ساز ، به ندرت خانه ای را می بینیم که از آسانسور برای حرکت راحت تر بین طبقات خود استفاده نکند. مهم نیست که آسانسور شما بزرگ باشد یا کوچک و چه نوع تجهیزاتی دارد، استفاده از آسانسور قطعا یکی از بهترین دستاوردهای مهم دنیای مدرن می باشد.  آیا تا حالا به ویژگی های یک آسانسور خوب فکر کرده اید و  اینکه برای خرید آسانسور ساختمان خود به چه معیارهایی باید توجه کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید . 


 


آشنایی با انواع آسانسور

قبل از اینکه بخواهید بدانید چگونه یک آسانسور مناسب بخرید، باید با انواع آسانسور آشنا شوید. آسانسورها به صورت کلی به سه دسته تقسیم میشوند : 1-آسانسور هیدرولیکی 2- آسانسور بالابر 3- آسانسور پانوراما
آسانسور هیدرولیکی 
این آسانسورها  معمولا برای آپارتمان ها و برج ها از نظر امکانات و نیاز به اتاقی با تجهیزات خاص مورد استفاده قرار می گیرد، اگر به فکر استفاده از آسانسور در داخل منزل خود هستید، نگران نباشید. 

آسانسور بالابر
آسانسورهای بالابر  اغلب در منازل و مغازه ها استفاده می شود و اتاق مجزا ندارد. این نوع آسانسور توسط یک وزنه و با بالا و پایین بردن آن کار و حرکت می کند.

آسانسور پانوراما
آسانسورهای پانوراما شیشه ای است و اغلب با فشار هوا کار می کند. این نوع آسانسور را بیشتر در مجتمع های تجاری بزرگ می بینید. این نوع آسانسورها نیازی به ماشین آلات و تجهیزات ندارند. همچنین می توان گفت که نصب آسانسور پانوراما چندان سخت نیست. 


 


فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور 
قطعا زمانی که می خواهید آسانسوری را برای خانه یا آپارتمان خود انتخاب کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد فضای مورد نیازتان است. فضای مورد نیاز سیستم آسانسور به سه قسمت تقسیم میشود که عبارتند از :
• فضای مورد نیاز در قسمت افقی (عرض و عمق چاه)
• فضای مورد نیاز در قسمت عمودی (از کف تا سقف چاه)
• فضای مورد نیاز در موتورخانه
• یکی از اصلی ترین مواردی که در انتخاب و خرید آسانسور باید به آن توجه کنید، تناسب آسانسور شما با تعداد طبقات ساختمان است. در کل می توان گفت در ساختمان هایی که بیش از 8 طبقه بالاتر از ورودی اصلی دارند و یا طول مسیر حرکت اصلی آنها 23 متر بالاتر از ورودی اصلی است، می توانند دارای آسانسور با سرعت 0.63 متر بر ثانیه باشند. این مقدار می تواند با افزایش طبقات ساختمان متفاوت باشد، برای مثال ساختمان هایی که 13 تا 20 طبقه دارند یا مسیر 36 متری دارند می توانند برای آسانسور با سرعت 1 متر بر ثانیه استفاده کنند، در حالی که این مقدار برای آپارتمان ها از 21 تا 25 متر یا 80 متر طول به 1.6 متر در ثانیه و از 26 تا 30 طبقه به 2.5 متر در ثانیه می رسد.


از کجا آسانسور بخریم ؟ 
امروزه با توجه به استفاده روزمره از آسانسور ، انتخاب یک شرکت مطمئن برای خرید و نصب آسانسور در منزل بسیار مهم است. لازم است که برای خرید آسانسور دقت و وقت بیشتری بگذارید . امروزه برندها و شرکت های بسیاری در این زمینه فعال هستند و با ارائه خدمات خود سعی در همراهی شما را برای داشتن آسانسور ایده آل خود دارند. شرکت اوج گستران پادرا با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه فروش ، نصب و تعمیر و نگهداری آسانسور با تجارب درخشان، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. 
 

نظرات :
ارسال نظر :