نکات مهم و کاربردی قبل از نصب و اجرای آسانسور 

امروزه آسانسورها یکی از مهم ترین وسایلی است که در هر ساختمان چند طبقه ای برای آسایش و رفاه ساکنین قرار داده میشود. به طوری که جزو اصلی ساختمان مانند در و پنجره محسوب میشود.

نکات مهم و کاربردی قبل از نصب و اجرای آسانسور 
فروش و نصب آسانسور

نکات مهم و کاربردی قبل از نصب و اجرای آسانسور 


امروزه آسانسورها یکی از مهم ترین وسایلی است که در هر ساختمان چند طبقه ای برای آسایش و رفاه ساکنین قرار داده میشود. به طوری که جزو اصلی ساختمان مانند در و پنجره محسوب میشود. با توجه به کیفیت متریال کاربردی برای طراحی آسانسور ، حتی به عنوان یکی از عناصر دکوراسیون ساختمان نیز شناخته میشود. در ابتدا سوالاتی بوجود می آید :  چطور یک آسانسور زیبا و در عین حال با کیفیت برای ساختمان خود انتخاب کنیم ؟ چه نوع آسانسوری برای ساختمان ما بهتر است ؟ قطعات آسانسور با کیفیت از کجا تهیه کنیم ؟ 
در این مقاله برای انتخاب آسانسور لوکس و با کیفیت با ما همراه باشید. 


انتخاب آسانسور لوکس و زیبا
در نگاه اول کابین آسانسور و درب آسانسور از مهمترین قسمت هایی هستند که در زیبایی و کیفیت آسانسور تاثیر زیادی دارند. در اصل آسانسورها از قطعات کوچک و بزرگ زیادی ساخته شده اند. انتخاب کابین و درب آسانسور بر اساس سلیقه و سفارش افراد ساخته میشوند اما در مباحث فنی و تخصصی مشتریان نمیتوانند براساس سلیقه عمل کنند و باید این کار را به متخصصان قابل اعتماد بسپارند. پس در ابتدا مشتریان میتوانند کابین و درب آسانسور را خودشان انتخاب کنند اما توجه داشته باشید که صرفا سلیقه شخصی نباشد در نظر گرفته شود ، زیرا یک فضایی است که به صورت عمومی استفاده میشود و اعمال تغییرات حداقل تا چندین سال به صرفه نیست. 


نکات مهم قبل از خرید آسانسور

آسانسورهای امروزی با توجه به نوع کاربرد و ساختمان متفاوت اند . انواع آسانسور عبارتند از : مسافری ، بالابرمغازه، آسانسور بیمارستانی ، آسانسور باربری و مدل خانگی و ...
پس ابتدا باید کاربری ساختمان را مشخص کنید و بعد مدل آسانسور خود را انتخاب کنید . مثلا در فروشگاه ها و پاساژ ها معمولا از کابین های شیشه ای استفاده میکنند به دلیل اینکه علاوه بر زیبایی ، به شما امکان دیدن مناظر و همچنین سرگرمی مسافران میشود. امروزه تنوع آسانسورها بر اساس نوع کاربری و البته ساختمان مورد استفاده بسیار متنوع و متفاوت است. تا جایی که امکان دارد می توان به مدل های مسافری معمولی، مدل بیمارستانی، بالابر مغازه، باربری و لیفتراک، مدل خانگی و ... اشاره کرد، بنابراین باید بدانید که کاربری اصلی ساختمان شما چه بوده و مدل مورد نظر خود را بر اساس آن خریداری کنید. . به عنوان مثال از کابین شیشه ای آسانسور در مدل های فروشگاهی استفاده می شود. دلیل آن در کنار زیبایی، امکان دیدن مناظر اطراف و سرگرمی مسافران است. مدلی که در برج ها و ساختمان های بزرگ نیز استفاده می شود. بنابراین نمی توان از این مدل برای حمل و جابجایی بار استفاده کرد. یا از آنها در فروشگاه ها استفاده کنید.

 


مهمترین قسمت در هنگام تهیه آسانسور دریافت مشاوره فنی و تخصصی از کارشناسان این حوزه می باشد. گاهی ایجاد تغییر جزئی در ابعاد چاه آسانسور می تواند مدل کابین و نحوه قرارگیری درب های شما را به کلی تغییر دهد. و از آنجایی که تمامی قطعات و قطعات باید با یکدیگر سازگاری داشته باشند، در صورت عدم رعایت استانداردها و ایمنی، در آینده برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل ایمنی، امنیت مسافران و کیفیت تمامی قسمت های آسانسور باید همیشه در اولویت باشد.
امروزه مهم ترین انواع مکانیزم های مورد استفاده در صنعت آسانسور، مدل های کششی و هیدرولیک هستند. البته مدل های دیگری مانند مغناطیسی، خورشیدی و مدل های دیگر نیز وجود دارد. که هنوز مانند این دو مدل به مرحله تولید انبوه و استفاده گسترده نرسیده اند. به همین دلیل باید بر اساس نیاز و نوع کاربری ساختمان گزینه ای از آسانسورهای کششی یا هیدرولیک انتخاب کنید. نکته مهم این است که هر دوی این مکانیزم ها از کیفیت و قدرت مناسبی برخوردار باشند. اما تفاوت هایی وجود دارد، بهتر است از یکی از آنها در برخی ساختمان ها استفاده شود.


در ساختمان هایی که ارتفاع کمتری دارند همیشه از مدل های هیدرولیک استفاده می شود. زیرا این مکانیزم برای حرکات با قد کم، اما با وزن زیاد مناسب است. اما از طرفی اگر در ساختمان های بزرگ با طبقات زیاد نیاز به آسانسور دارید، بهتر است از مکانیزم های کششی استفاده کنید. این مکانیزم که از قطعات و قطعات مختلف تشکیل شده است، سرعت بالاتر و حرکت نرم تری دارد. که گزینه مناسبی برای چنین ساختمان هایی است. البته قبل از هر اقدامی ، پیشنهاد میشود با افراد متخصص شرکت اوج گستران پادرا صبحت بفرمایید.
 

نظرات :
ارسال نظر :