مواردی که باید درباره ی درب آسانسور بدانیم

بدون تردید مهمترین ورودی ها ، درب های آسانسور هستند . شرکت آسانسور پادرا به سلیقه شما بهترین انتخاب را برای شمال به ارمغان میرساند .

مواردی که باید درباره ی درب آسانسور بدانیم
قطعات آسانسور

درب آسانسور


بدون تردید صرف نظر از ورودی اصلی به هر ساختمان بزرگ و چند طبقه ای ،  مهمترین ورودی ها و درب ها  ، درب ها و ورودی های آسانسور هستند که به نوعی پر استفاده ترین درب ها در یک ساختمان به شمار می روند .

معرفی انواع درب آسانسور

 با استفاده از فناوری روز دنیا برای تحویل یک سیستم حمل و نقل مدرن آسانسوری اتوماتیک عمودی عالی ، نه تنها باید ظاهری زیبا داشته باشد بلکه همچنین باید حرکت ایمن کابین را به سمت بالا و پایین در مسیرهایی که به شکل چاه بسته ساخته شده اند تأمین نماید. این آسانسور می تواند به سادگی در خارج از یک ساختمان و یا یک برج جاگزاری شده باشد.
  قسمتی از سیستم آسانسور که نقش های مهم و متفاوتی را در دسترسی و حفاظت مسیر آسانسور را بر عهده دارد قسمت ورودی آسانسور است . علاوه بر مبحث زیبایی شناختی ،عملکرد اولیه درب آسانسور باز شدن درب آسانسور هنگام توقف و بسته بودن درب هنگام حرکت است تا هیچ سانحه ای به وقوع نپیوندد . همچنین سیستم باید طوری طراحی شود که هنگام آتش سوزی ، از سرایت شعله آتش به طبقات دیگر ساختمان جلوگیری شود .
به لحاظ زیبایی شناختی ورودی و درب آسانسور به هر حال نباید ظاهری بد داشته باشد چرا که ورودی آسانسور اولین نقطه ای از ساختمان است که دیده می شود و داشتن ظاهری مناسب میتواند به بهتر شدن نما و در نتیجه پسندیده شدن، کمک کند. ورودی لابی به آسانسور باید مانند جلد یک کتاب  باعث یکپارچه شدن طراحی شده و ظاهری آراسته و جالب داشته باشد تا در ذهن بیننده ذهنیتی مثبت القا کند .

تکنیک های مدرن ساخت درب آسانسور اجازه می دهند که به صورت پویا و کاملا زیبا طراحی شوند تا ساختمان هایی بهتر و زیباتر داشته باشیم. هنگامی که ما استانداردهای زیادی برای طراحی آسانسورهای ایمن با عمر مناسب ، ضد آتش، برای ناتوانان و معلولان جسمی و حرکتی داریم میتوان با طراحی و زیباسازی درب های آسانسور بهره وری بیشتری داشته باشیم.

 

انواع درب آسانسور

یکی از متداول ترین طراحی های امروزی درب های آسانسور هستند . درب های آسانسور از دو مدل اتومات و نیمه اتومات ساخته شده اند .هر  آسانسور از دو درب تشکیل شده است دربی برای کابین و درب برای طبقات که در مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک این دو درب با هم متفاوت هستند . در مدل اتوماتیک درب کابین و درب طبقات باهم بصورت یکسان و بدون دخالت باز میشوند که می توان از درب تلسکوپی(یک سمت جمع شو) یا از درب سانترال(وسط باز شو) استفاده کرد . درب های تلسکوپی با توجه به طراحی آسانسور می توانند چپ بازشو یا راست بازشو باشند. اگر درب کابین تلسکوپی به سمت راست باشد باید درب طبقات هم تلسکوپی سمت راست باز شود . اگر درب کابین طبق طراحی وسط بازشو(سانترال) باشد درب طبقات هم می بایست سانترال انتخاب گردد.
مدل نیمه اتوماتیک درب های توقف طبقات به صورت 
لولایی است اما درب های داخل کابین در دونوع به کار میرود ، نوع اول این است که درب کابین تلسکوپی یا کشویی باشد و در نوع دیگر درب کابین اتوبوسی است .درب کابین اگر اتوبوسی باشد در داخل کابین جمع می شود و فضای داخل کابین را اشغال می کند . در این مدل دربها درب کابین بصورت اتوماتیک باز شده اما درب طبقات را می بایست خودمان بصورت دستی باز کنیم.

  


همچنین بدانید :

تعمیرات آسانسور

نکات مهم و کاربردی قبل از نصب و اجرای آسانسور


مشخصات انواع درب  آسانسور

نقش درب ها در ایمنی استفاده کنندگان از آسانسور


به طور کلی درب ها نقش بسزایی در ایمنی استفاده کنندگان از آسانسور دارند و سازمان ملی استاندارد قوانین و مقررات سخت گیرانه و پیشگیرانه ای برای درب های آسانسور وضع کرده است.
هر درب نصب شده در آسانسورها می بایست دارای قفل های مورد تایید استاندارد بوده و در هنگام بسته شدن هم به صورت مکانیکی و هم بصورت الکتریکی از وقوع اتفاقات جلوگیری نمایند در غیر این صورت آسانسور مورد استفاده استاندارد نبوده و می بایست فورا تا رفع موارد خاموش گردد.
همچنین درب های آسانسور همگی به سری ایمنی های تابلو فرمان آسانسور وصل میگردند و در صورت هرگونه اختلال در دربها یا باز بودن درب آسانسور ، تابلوفرمان تا زمان مرتفع گردیدن مشکل، اجازه حرکت را به آسانسور نمی دهد.
درب های آسانسور که بصورت اتوماتیک بسته می شوند دارای سیستمی به نام (kp) می باشند که درهنگام بسته شدن در صورت برخورد با هر جسمی به طور خودکار باز می شوند و از وارد آمدن ضربه و ایجاد سانحه برای استفاده کنندگان و یا خرابی درب جلوگیری میکنند.

 

تشخیص و تعیین درب آسانسور

درب و مدل درب بستگی به ابعاد چاله آسانسور دارد و هر مدل و هر نوع درب ، یک ابعاد به خصوص خود را دارد که اگر رعایت نشود انتخاب درب مورد نظر محدود می شود .
دربهای آسانسور دارای مدل ها و ابعاد (عرض و ارتفاع) متفاوتی هستند که با توجه به عرض بدست آمده پس از آهنکشی آسانسور میتوان نسبت به مدل و ابعاد درب مورد نیاز آسانسور اقدام کرد. ناگفته نماند که در این مقوله قیمت مدل ها و ابعاد مختلف درب های آسانسور تاثیر بسزایی در انتخاب و طراحی درب آسانسور دارد.

 

چند نمونه از تولید کنندگان ایرانی درب آسانسور عبارت اند از :

 

چند نمونه از تولید کنندگان خارجی درب آسانسور عبارت اند از :

  • شرکت ویتوور (سلکوم)
  • شرکت فرماتور
  • شرکت پریسما

 


شرکت آسانسور پادرا با در نظر گرفتن تمام جوانب ساختمان و سلیقه مشتریان بهترین انتخاب را با مشاوران شرکت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد . برای اطلاع دقیق با شماره های ذیل تماس بگیرید .

021-44960718
09125570852

 


مطالب مرتبط این مقاله  :

ریل آسانسور

کابین آسانسور

تابلو فرمان